ed for men Lyrics | The Gracious Few

Lyrics

All I hear is…

I see that,

You got the gun made me realize, that I hold the trigger

Both of us knowing we’re both alike, we’re both digging deeper

I could, hold you for ransom or free you

Yes free you from mind

And everyone’s singing like everything’s

Like everything’s fine

I don’t want to change for sake of change

I don’t wanna bring back yesterdays

I don’t wanna know who’s who what’s what just gimme that goddamn truth today

You can,

Toy with that army or maybe you’ll

You’ll play with your soldier

You’re, you’re getting your back up but yet you know

You’ll never get over

Your, your people unanswered adverse yes they’re

Adverse, overthrown it’s a,

A coup d’état by the few yes the gracious

The gracious bold

I don’t want to change for sake of change

I don’t wanna bring back yesterdays

I don’t wanna know who’s who what’s what just gimme that goddamn truth today

I don’t want to change for sake of change

I don’t wanna bring back yesterdays

I don’t wanna know who’s who what’s what just gimme that goddamn truth today

Ooh today.

You’re Heartless, Gold Diggin got them Diamonds Forever

Them white folks been singing your blues they love ya dressed up in leather

You’re forever the freshman aint no graduate to be seen

Hey brother, them white folks keep spending on you

Hey mama, he squeaky-clean.

All I hear is all I hear is all I hear is all I hear is all

Appetite

Another child without a mother

A bastard son tired old man

Just wasting away as the pipe become his lover

Not a man in this world, understand?

Kill it quicker, stick it deeper

Tuning out the fights tonight

Got an itchy trigger finger

You know you ain’t got the right

Another year of city streets

That child’s child the casualty

Not a book in the world could ever reteach her belief

That there’s more to this world than just death and debris

Kill it quicker, stick it deeper

Tuning out the fights tonight

Got an itchy trigger finger

You know you ain’t got the right

Should you stay or should you go

Enduring pains but nothing grows

You never dream, I’ve always been

The look, the lips, the appetite.

We all need some lovin sometimes.

Closer:

I have been wronged by you

Someday you’ll someday you’ll see

What has been done brings you

Closer to closer to me

The closer that we grow, always high always low

The harder that we fall, always right always wrong

I have been wronged by you

Someday you’ll someday you’ll see

What has been done brings you

Closer to closer to me

Unbroken, and reborn, second sight & well worn

Unbridled and restless, reminded & venomous

I have been wronged by you

Someday you’ll someday you’ll see

What has been done brings you

Closer to closer to me

Did you say you never meant it?

Did you scream it out loud?

Someday you’ll someday you’ll be

A ship afloat an endless road an empty soul & nothing to me

Crying Time:

Did you ever want out of this, out of this life?

Did you ever think about it love from time to time?

Did you believe in everything they said, they’re saying things I don’t know.

How did you get so far my friend, so far from home?

Did you ever draw outside the, outside the lines?

Did you mean to make others hurt, from time to time?

Did I tell everything’s been said what they’re saying its so untrue

How could you ever let this life get the best of you?

All those memories but you’re still alone

It’s crying time but there’s still love.

Oh & I tried so hard to get to you

I know you never meant

You never meant those things you’d done

I never meant to leave you but

It’s crying time but there’s still love.

Did you ever look back and wish, wish you’d have shinned?

Did you ever feel less than low or more than high?

Did I tell you I believed in everything they said, none of it true.

I could have been a better friend, a better friend to you.

All these memories but you’re still alone

It’s crying time but there’s still love.

Oh & I tried so hard to get to you

I know you never meant those things you’d done

I never meant to leave you but

It’s crying time this time for you.

Oh and these trying times so hard for you

Oh and its crying time but there’s still love.

Guilty Fever:

I got a guilty fever feelin buzzed

Thinking bout your love

I got to see you babe for I think I might give up

I wanna shake it, I wanna shake things up

You know I want you baby, I wanna shake it up.

You got your foreign kisses & sugar drips

From the sweetness of your tongue

You got me burning babe and I think I’m going numb

You’ve got me shakin baby, you make me shake it up

Oh I’ve gotta, I got to quit this quick you make me shake it up.

I’ve got a guilty fever to much love

Babe you got me high

I couldn’t quit you mama I feel im gonna die

You make me crazy baby you got me so shook up

Oh I’ve gotta, I gotta quit you baby you make me shake it up

I gotta quit you baby you make me shake it up yeah.

Oh I gotta get away

I’ve got to lose your love baby yeah

Oh you got me runnin crazy

I got to get away yeah.

Honest Man:

With a riot in mind

Comes an angry young man

With a stone from the pavement

Comes an army of unrest

Stripped bare by her bachelors, stripped bare on the ground

Knuckles bared and still bleeding with the blood of this town

They take my home they take my land the flower of my life

They take my friends; they take my love and cut me like a knife

I spit these words at vile lies the worlds forgotten men

Aint no work

Aint no work

For an honest man

In a daze of confusion

Lies a troubled broken land

As they feast upon my table

I am left with an empty hand

Stripped bare by her bachelors, stripped bare on the ground

Knuckles bared and still bleeding with the blood of this town

They take my home they take my land the flower of my life

They take my friends; they take my love and cut me like a knife

I spit these words at vile lies the worlds forgotten men

Aint no work

Aint no work

For an honest man

For so long we’ve been told

That our paths lead us home

Are we safe from ourselves?

Have we strayed or have we failed?

They take my home they take my land the flower of my life

They take my friends; they take my love and cut me like a knife

I spit these words at vile lies the worlds forgotten men

Aint no work

Aint no work

For an honest man

Nothin But Luv

I listen to your summers’ breeze

I listen to your heart and breathe

I listen to your pulse racing

Baby you got nuthin but luv

I listen to the song of trees

Sweet lady walk with me

No matter where we journey

Baby you got nuthin but luv

You got nothing but love

I listen to your rhythm swing

Laughing dancing everything

Sing baby make me believe

Baby you got nuthin but luv

In the vein of my reflection

In the ruin of its remarks

In my broken down confession I prepare and I remark

I am mistaken misdirected over acting and a fool

Aint no captain on this sea of love

A spinning whirlpool you got nothing but love

You got nothing but love

I listen to your summer’s breeze

Sweet lady walk with me

Sing baby make me believe

You got nothing but love

I listen to your summers’ breeze

I listen to your heart and breathe

I listen to your pulse racing

Baby you got nothin but love

Silly Thing:

I could be set aside

Forgotten, drained and burnt alive

Ooh, I could be buried beneath your grounds

I could be left outside and tossed around

I could be here and there whenever you head out

Standing by your side amongst this battleground

Ooh lover you better settle down

Ooh lover you better settle down

I could be anything

Invaded and surrendering

Another step beneath your feet for you to walk upon

I could be tattooed, scared the past bygone

I could be all you need the night the dawn

Give you shelter from the pains that life has set upon

Ooh lover you better settle down

Ooh lover you better settle down

It’s such a silly thing I been waiting forever

It’ such a simple thing I was under your cover

If you’d rush through me and blushed my cheeks and reminded me who I’m supposed to be,

I would, I could for you.

Ooh lover you better settle down

Ooh lover you better settle down

Ooh lover you better settle down

Ooh lover you better settle down

It’s such a silly thing I been waiting forever

It’ such a simple thing I was under your cover

If you’d rush through me and blushed my cheeks and reminded me who I’m supposed to be,

I would, I could for you.

Sing

Song in my mind keeps me right it seems I,

I’ve worn through the soles of my,

The soles of my boots take a beating, a beating I’ve known.

I’ve know days into weeks into years I’ve run,

Seattle to Austin the Apple and on

So on with the boots and on with the soul

And on with the people and on with the show…

I wanna sing, sing my song

I wanna feel alive, Cause I wanna sing my song

I’ve waited so long.

Can you see in my stance it seems I,

I’ve awakened the ghost of my,

The ghost in my mind and I’m guessing, guessing who’ll show.

In hours in minutes in seconds so close,

So close to the beating the chanting the roar,

So on with my boots and on with my soul,

And on with the lights and on with the show…

I wanna sing, sing my song

I wanna feel alive, Cause I wanna sing my song

I’ve waited so long.

I’m barely breathing still I,

Step to the stage heart beating,

The lights descend upon me,

I take my place and I am song.

I wanna sing, I wanna sing my song

All these songs in my mind keep me right seems I’ve

Worn through the soles of my,

Yes the soles of my boots take a beating, a beating I’ve known.

Oh it’s on with boots and on with the soul

And on with you people and on with the show

I wanna sing, sing my song

I wana feel alive, I wanna feel alive, I wanna feel alive,

I wanna sing my song.

The Few:

Don’t you step your dirty foot in here brother

And don’t you ever think to come around here no more

You’ve gone and done it you’ll never be the same again.

I want blood and I want it now yes

Everything you see is everything you’ll lose so

Let it be baby we’ll entertain you

They let you in I showed you out the only way I can

The only way I thought I ever could destroy you.

Wrapped up in the grapevine

We’re gonna raise it

Bound and tied

We’re gonna break it

Hold your breath

We’re gonna face it

You’re going down, yeah we’re gonna turn it up loud

Whose side are you on and whose race you runnin

Give it up you nearly killed yourself last time

Everyone you see is everyone that knew you were wrong

They want blood and they want it now yes.

A little bit of what you thought was never gonna surface

Its come around its been brought to attention

We let you in we showed you out the only way we can

The only way we thought we ever could destroy you.

Wrapped up in the grapevine

We’re gonna raise it

Bound and tied

We’re gonna break it

Hold your breath

We’re gonna face it

You’re going down, yeah we’re gonna turn it up loud

We’re gonna raise it

We’re gonna break it down now

If you never believed baby believe in this

We’re gonna face it

We’re gonna turn it up loud

If you never believed baby we’re leaving this town

The Rest of You:

Walk away I know

You’re not coming back

No one was ever told and you dared not to ask

I had this feeling you’d rehearsed cause all the words you spoke were so divine.

Left beside myself your silhouette just passing by.

I hear you breathing fast asleep

Is it really so?

I’m tangled up in plaid and basking in the afterglow

I have this feeling we been here to long the circles worn upon these floors

I stand beside myself a sea of change addressed unsure.

If you feel you’ve got to break my heart

That nothing here could ever heal you

If I could be the mend the cast, restart

Would you let me fix the rest of you?

So I wipe away the years

You‘ve blossomed through it all

Had my knees been there for me I might have never fallen

I want this feeling to deny it all, deny you felt the same and I

I left you by yourself my faults were there

Waving their goodbye’s

If you feel you’ve got to break my heart

That nothing here could ever heal you

If I could be the mend the cast, restart

Would you let me fix the rest of you?

You’ve gone uncomfortably quiet & I am comfortably sad

I given in and resigned you held the rein’s in your hands

My hearts divided, I’ve been placed securely under your thumb

My betters been best and I am feeling unsung

Baby walk away I know

You’re not coming back

No I was never told and I dared not to ask

If you feel you’ve got to break my heart

That nothing here could ever heal you

If I could be the mend the cast, restart

Would you let me fix the rest of you?

Tredecim:

I am the harvest moon

My autumn spry

As summers rapture comes to close

Aglow of orange at night

These leaves they lay upon me still

A seasons resting place

Careless and free

I am the winter’s stay

For days upon days I’ve sailed for your shores

These waters between us crashing and cold

I said I could change for your season I would

I said I would change for this reason I could

No house for my rage a shell of securities

Your beaches littered with dead and debris

I said I would come for this reason I could

I said I could stay for this season I would

I have grown older will

By another name

My days have grown shorter filled

A bit more life upon my plate

I cannot return to days of yore

I commit to time, speed forth

Relentless and rife

Splendor, encore

For days upon days I’ve sailed for your shores

These waters between us all crashing and cold

I said I could change for your season I would

I said I could change

No house for my rage insecure yes diseased

Your beaches littered with dead and debris

I said I would for your season I’ve changed

I awaken I am dazed

I returned a gilded man

My life has made me calendar

My life is flatland….

What’s Wrong:

I never thought about, all the ins and outs

We said forever vows baby can you do without

Can you do without me?

I know we’ve had our doubts, our sun is setting now

Who said it’s over cause baby I cant live without you,

Can you live without?

You and me and our debris

And everything that made it seem

Like you and me supposed to be

The envy of most everything and now

What’s wrong?

How could we never try, to see each other’s side?

I was so wrong but baby everybody hurts

And you hurt me sometimes

How can we stitch it up, the scars, the wounds, the cuts?

Are we so broken and bruised that we can’t feel the love

The love that started with

You and me and our debris

And everything that made it seem

Like you and me supposed to be

The envy of most everything and now

What’s wrong?

What’s going on?

Baby how could we have ever let the melody we made together

Get so far from where we started; Get so far from where we started

You and me and our debris

And everything that made it seem

Like you and me supposed to be

The envy of most everything and now

What’s wrong?